Media720 växlar upp.
Rekrytering och interim växer och bildar ett eget affärsområde under namnet Team720.
– Vi satsar och låter rekrytering och interim bli ett eget affärsområde. Samtidigt som vi lanserar några nya spännande upplägg som ligger helt rätt i tiden, säger Peter Berg, nyrekryterad affärsområdeschef för Team720.
Under 12 år har Media720 erbjudit seniora konsulttjänster, bemannings- och rekryteringslösningar och varit en ledande leverantören av kvalificerad kompetens inom media, marknad, försäljning och kommunikation. Nu växlar bolaget upp och delar in verksamheten i tre olika affärsområden för att renodla sina erbjudande och underlätta i kommunikationen med sina kunder.
Rekrytering och interim blir från och med nu ett eget affärsområde under namnet Team720 där nyrekryterade Peter Berg kommer att driva arbetet som affärsområdesansvarig.
– Målsättning och vision med Team720 är ett renodla erbjudandet så det blir tydligt och lättare att kommunicera mot våra kunder. Vi vill bli en partner som kan hjälpa våra nya och befintliga kunder att bli en attraktiv arbetsgivare genom att använda vår rekryteringsprocess, få hjälp med en interim lösning eller att använda Team720s koncept ”Rekrytera på egen hand”.
Att hjälpa bolag att rekrytera själva? Det låter som ett effektivt sätt att göra er själva arbetslösa. Hur tänkte ni där?
– Haha nej, jag tror inte vi kommer göra oss själva sysslolösa. Vi har en unik rekryteringsprocess och en gedigen erfarenhet av hitta och kvalitetssäkra digital spetskompetens och det är en kunskap som är ovärderlig i många rekryteringar eller interima lösningar. Däremot tror vi att många företag, framförallt mindre bolag, av olika skäl vill rekrytera själva och då vill vi gärna hjälpa dem med tips och råd att göra det på ett kostnadseffektivt och bra sätt, säger Peter Berg.
På vilket sätt hjälper ni dem?
– Vi har intensivutbildningar i rekrytering där man under två halvdagar får med sig många viktiga verktyg. Man får dessutom kunskap inom Employer branding som är oerhört viktigt på dagens marknad. Vi har också möjlighet att hyra ut en rekryteringsspecialist som kan komma in och stödja bolaget i sin rekryteringsprocess.
Ni pratar mycket om vikten av ett stark varumärke. Hur viktigt är det egentligen med Employer branding?
– Det är oerhört viktigt men något som många tyvärr ofta glömmer bort. Det är ett arbete man behöver jobba mycket med och inte bara den dagen man söker nya kollegor. Många företag har en skev uppfattning av hur attraktiva de är som arbetsgivare och skulle behöva lägga ner betydligt mer arbete på att stärka sitt egna varumärke. Det är något som vi gärna hjälper till med, säger Peter Berg.
Behöver ni hjälp med rekrytering, interim, search, second opinion eller hjälp att rekrytera själv? Tveka inte – hör av er nu till Peter Berg eller Magnus Wallén på Team720