Om MineTilbud Sverige
MineTilbud.dk är en etablerad och mycket framgångsrik och lönsam digital plattform som vänder sig till butiker och kedjor, som via plattformen kan nå ut till danska konsumenter med skräddarsydda erbjudanden. Ett slags digital direktreklam. Verksamheten expanderar nu till Sverige och därför finns ett mycket roligt jobb för rätt person.
MineTilbud ingår i en koncern som ägs av North Media A/S. Nyligen har North Media förvärvat SDR – Svensk Direktreklam och äger sedan tidigare motsvarigheten i Danmark som heter FK Distribution. Detta ger sammantaget en mycket attraktiv marknadsposition när det gäller reklamdistribution. De digitala lösningarna ligger i egna bolag för att ge förutsättningar för snabbhet och flexibilitet i tillväxten, även om koncernsyskonen kan utnyttjas när så är lämpligt för att skapa en bra tillväxt.
Förutom MineTilbud.dk inkluderar North Media varumärken som OFIR, Boligportal, Bostadsportal.se, Bekey, Matchwork och Matchbanker.
Vad MineTilbud kommer att heta på den svenska marknaden är inte bestämt ännu.
Om rollen och dina ansvarsområden
När MineTilbud lanseras kommer du att få ansvar för att driva och genomföra en ambitiös Go-To-Market-strategi. Allt för att etablera företaget på marknaden och säkerställa snabb tillväxt. Med en ny teknisk plattform som lanseras inom kort kommer du att leda arbetet med att anpassa verksamheten till lokala marknadsförhållanden, samtidigt som du utnyttjar styrkan i den nordiska strukturen. Att skapa och genomföra en övertygande lansering kommer att vara nyckeln till att engagera kunder och driva långsiktig framgång.
Eftersom MineTilbud i Sverige befinner sig i ett tidigt skede måste du vara bekväm med att arbeta i en startup-miljö. Du kommer att ha tillgång till erfarenheter, resurser och ekonomiskt stöd från North Media och deras olika bolag, men genomförandet av verksamheten i Sverige ligger i dina händer.
Du kommer att vara en del av ett litet, sammansvetsat team i Sverige och delar kontor i Solna med team från andra enheter inom North Media. Stöd och support från den danska verksamheten kommer att finnas tillgänglig. Tjänster som exempelvis ekonomi, försäljning, marknadsföring, HR och IT.
Ansvarsområden:
– Bygga upp verksamheten från grunden i Sverige med stöd från Danmark.
– Anpassa till lokala marknadsbehov och identifiera möjligheter för tillväxt och produktens attraktionskraft.
– Rekrytera medarbetare.
– Utveckla och genomföra en kommersiell strategi för MineTilbud i Sverige, med fokus på att attrahera ett brett utbud av partners, initialt inom dagligvaru- och detaljhandeln.
– Driva försäljningsaktiviteter för att uppnå bästa möjliga ekonomiska avkastning, både på kort och lång sikt.
– Leda kunddialoger med partners, förhandla avtal och säkerställa långsiktiga partnerskap.
– Attrahera och bilda partnerskap med företag vars tjänster och erbjudanden stärker MineTilbuds marknadsposition.
– Fokusera på hållbar tillväxt genom att balansera snabb etablering av verksamheten med aggressiv affärsutveckling och långsiktig lönsamhet.
Din profil
Vi söker en kandidat med omfattande erfarenhet av försäljning och ledarskap.
Du bör stämma in på merparten av följande:
– Erfarenhet av försäljning på digitala plattformar.
– Bakgrund från detaljhandel och eller medieindustrin.
– Kunskap inom strategisk försäljning och partnerskap.
– Analytisk.
– Relationsskapande och tycker om att samarbeta med andra.
– Vana av att ta ansvar för verksamhet och budget.
– Passionerad och driven av tillväxt och utveckling.
– Självgående och organiserad.
– Lösningsorienterad och kreativ.
Förmåner och fördelar:
– Flextid och möjlighet att arbeta på distans vid behov.
– Friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård.
– Bra bilförmån.
– Tjänstepension och bra försäkringspaket.
– Möjlighet till kompetensutveckling och deltagande i externa utbildningar och nätverk.
– En inkluderande och dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och forma företagets framtid.
– Spännande karriärmöjligheter.
Ansökan
Låter detta som en roll för dig eller någon du känner (Placeringsort Solna)? Skicka ansökan och CV på svenska, hit. Har du frågor är du välkommen att kontakta Kenny Hallberg. Du når honom via kenny.hallberg@720gruppen.se, 0705-57 06 67. Vi intervjuar löpande och tillsätter så fort vi hittar den nya kommersiella chefen. Så vänta inte för länge!