Communication Business Partner
En engagerad och driven Communication Business Partner söks till enheten som arbetar med digital och IT-utveckling. Rollen ingår i ett kompetent team inom internkommunikation och har som primärt uppdrag att säkerställa effektiv kommunikation inom organisationen, främja en stark företagskultur och stödja medarbetare genom tydlig och inspirerande kommunikation. Tätt samarbete sker med ledning och chefer i både strategisk och operativ kommunikation.
Arbetet omfattar intern kommunikation inom enheten, koncernen samt federationsövergripande kommunikation. De kommande månadernas kommunikationsfokus ligger på strategi, gemensam förflyttning samt större initiativ såsom digital affärsplattform, IT-plan, digital kundupplevelse och arbetssätt för utveckling.
Kommunikationen ska vara en möjliggörare för affären, skapa förståelse för vision och mål samt vägen dit.
Uppdraget innefattar:
• Utveckling och genomförande av kommunikationsstrategier som skapar effekt.
• Produktion och distribution av engagerande internkommunikation via olika kanaler, inklusive intranät, nyhetsbrev, e-post och digitala plattformar.
• Organisering och genomförande av interna evenemang och möten, såsom town halls, workshops och events.
• Stärkande av företagskulturen genom att förbättra vi-känslan, engagemanget och en mer framåtriktad, handlingskraftig och kundorienterad kultur.
• Stöd till chefer och ledare för att utveckla den kommunikativa kompetensen samt skapande av utbildningsmaterial.
Organisation:
Enheten tillhör People & Culture/Internkommunikation och teamet består av fem kollegor. Chefsrollen är vakant och en rekryteringsprocess pågår. För närvarande rapporteras rollen till Chief People & Culture Officer.
Kvalifikationer:
• Relevant akademisk utbildning och minst 2-3 års erfarenhet av internkommunikation.
• Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska.
• Erfarenhet av att skapa och hantera digitalt innehåll, inklusive text, bild och video.
• God förståelse för digitala verktyg och plattformar för intern kommunikation.
• Förmåga att arbeta självständigt och i team, med starkt fokus på detaljer och kvalitet.
• Kreativitet samt förmåga att tänka strategiskt och lösningsorienterat.
• Tidigare erfarenhet från kundägda bolag är mycket meriterande.
Personliga egenskaper:
• Stark samverkansförmåga och social kompetens.
• Proaktiv och initiativrik med förmåga att driva projekt framåt.
• Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.
• Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information.
Om uppdraget
Ett interimsuppdrag på heltid som löper från 24 februari till 1 oktober 2025. Placering på Södermalm i Stockholm. Inget hybridarbete förekommer.
Ansökan
Låter det som en roll för dig eller någon du känner? Skicka in ansökan här, ange ”Internkommunikatör” Har du frågor om uppdraget mailar du Magnus på magnus.wallen@720gruppen.se.