fbpx
Tillsatt
2025-05-21 Magnus Wallén

Projektadministratör

Vi söker en Projektadministratör till ett strategiskt initiativ för att modernisera den digitala kundupplevelsen hos en finansiell aktör. Programmet syftar till att bygga en ny frontendarkitektur, migrera befintliga digitala tjänster och appar, samt etablera en molnbaserad utvecklarplattform. Ett heltidsuppdrag på hela två år med 25% på distans.

Kunden är en större aktör inom bank och försäkring med kontor i centrala Stockholm

I rollen arbetar du tätt tillsammans med programledaren och har en nyckelfunktion i att skapa struktur, samordna arbetsinsatser och främja samverkan både inom och kring programmet. Du ansvarar för koordinering, etablering av kommunikationsstrukturer, mötesformat och facilitera workshops, samt för att dokumentation, beslutsunderlag och processer hålls välorganiserade. Du är ett centralt stöd för att driva arbetet framåt och en garant för kvalitet, tydlighet och förankring.

Ansvarsområden

Koordinering och struktur

– Samordna aktiviteter, deadlines, dokument och kommunikationsflöden.
– Skapa och underhålla mallar, presentationsmaterial, beslutsloggar och statusrapporter.

Workshops och möten

– Planera, genomföra och dokumentera workshops, arbetsmöten och styrforum.
– Säkerställa förberedelser, deltagarengagemang och tydliga nästa steg.

Kommunikation och stöd till programledning

– Ansvara för informationsflöde internt i programmet och till angränsande initiativ.
– Vara en drivande kraft i att skapa en samverkanskultur med struktur och transparens.

Stöd för involvering och förankring

– Arbeta nära seniora arkitekter, linjechefer, PO/PM och andra nyckelpersoner.
– Hjälpa till att driva beslut utan att tappa samsyn och medskapande.

Kvalifikationer:

– Du har erfarenhet som programkoordinator, junior programledare eller managementkonsult i större teknik- eller digitaliseringsinitiativ.
– Du är van att arbeta i initiativ med mjukvaru- och infrastrukturutveckling, inklusive web och app.
– Du har erfarenhet från tvärfunktionella team med agil metodik.
– Du har god förståelse för teknikens roll i affären. Du är produktnära och teknikkunnig
– Du har exceptionellt god förmåga att skapa tydlig kommunikation- och informationsmaterial
– Du har mycket god strukturförmåga, inklusive vana att skapa processer, flöden och dokumentation.
– Du är van att facilitera workshops och driva möten med seniora deltagare.
– Du har avancerad kunskap i engelska och är flytande i svenska.

Om du har erfarenhet av komplex federativ organisation är det starkt meriterande.

För att lyckas i rollen är du strukturerad, ansvarstagande och självgående. Du har en tydlig kommunikativ förmåga och kan få med dig andra på tåget. Du är lyhörd, samarbetsinriktad och prestigelös, och trygg i att driva saker framåt. Du trivs att arbeta i gränslandet mellan teknik, affär, produkt och organisation. Rollen passar dig som är van att verka i komplexa initiativ och som med tydlighet, lyhördhet och driv hjälper andra att lyckas.

Uppdragstid och ansökan
Uppdraget löper på heltid från 9 juni 2025 till 9 juni 2027. Du söker tjänsten genom att skicka din Linkedin-profil till magnus.wallen@720gruppen.se. Har du frågor kan du kontakta Magnus på 0702-687420. Vi behöver din ansökan allra senast den 26 maj.

Verifierad av MonsterInsights