fbpx
Interim Social Media Manger
Missing image

Skräddarsydda lösningar med kvalitetssäkrade konsulter

Att synas, skapa engagemang och leads i sociala medier blir att viktigare för företag. Här spelar en Social Media Manager, eller Social Media Specialist, en avgörande roll. Det finns dock olika syn på vad en Social Media Manager ska göra. Alltifrån att ha den övergripande kompetensen med specialister under sig, till att operativt skapa, genomföra, följ upp och utvärdera kampanjer och aktiviteter.

En social media manager kan arbeta med olika inriktningar i de sociala kanalerna beroende på företagets mål och syfte. En stor e-handel har fokus på försäljning och innehållet i sociala medierna handlar då oftast om produkterna. Ett tjänstebaserat företag vill troligtvis öka antalet nya kunder eller leads och där ligger satsningen mer på synligheten av företagets varumärke i de sociala kanalerna.

Utgå alltid från vilka mål och syften ni har i sociala medier. Vi hjälper dig gärna med att ta fram ett underlag innan beslut om vilket kompetens som krävs. Dessutom kanske ni inte behöver ha in en Social Media Manager på heltid. Oavsett hjälper vi dig att hitta en kvalitetssäkrad och kompetent person på hel- eller deltid.

Fördelar med att hyra marknadschef via Team720:

– Vi skräddarsyr lösningar utifrån varje unik situation
– Vi är specialiserade på roller inom marknadsföring, kommunikation och media
– Vi har egenutvecklade processer som är effektiva och kvalitetssäkrade
– Vi erbjuder support för er och varje konsult via en erfaren konsultchef
– Vi har erfarenhet av mindre och mer omfattande uppdrag inom många olika branscher

Exempel på tillgängliga konsulter inom marknadsföring och andra kompetenser.
Exempel på uppdrag och rekryteringar vi löst och arbetar med.

Kontakta Magnus Wallén, magnus.wallen@team720.se, 0702-687420 om du är intresserad av att hyra en Social Media Manager eller andra roller inom marknadsföring av oss på Team720.

Verifierad av MonsterInsights