Om tjänsten
Som Key Account Manager hamnar du mitt i centrum, bland e-handlare och leverantörer. Ditt kontaktnät kommer på kort tid att bli fantastiskt. Vår och din roll är att hjälpa e-handlarna att utvecklas. Det gör vi bland annat genom att knyta dem samman med relevanta leverantörer i våra tjänster och på våra event.
Du kommer in i ett snabbfotat och dynamiskt bolag som välkomnar en driven och relationsskapande säljare. Du blir en viktig del i att tillsammans med dina kollegor driva organisationens fortsatta expansion. I rollen förekommer en del resor för att träffa kunder, medverka på events och stötta övriga avdelningar inom bolaget.
Din roll kommer även innefatta:
● Arbeta tillsammans med och utveckla befintliga kunder
● Nykundsbearbetning och kundutveckling
● Att identifiera av nya affärsmöjligheter
● Budget- och resultatansvar med rapportering direkt till försäljningsansvarig
● Vara en viktig del i den proaktiva affärsutveckling vi hela tiden arbetar med
Därför är det ett så roligt jobb
Vi har kul på jobbet och vi gör verkligen nytta för våra kunder. Vi utvecklas hela tiden och vi ryggar inte för att ändra på något som är fel eller svårt att uppnå. Vi är helt enkelt ett skönt gäng som vill framåt och uppåt.
Lönen är marknadsmässig med goda möjligheter att tjäna mycket bra när du når dina mål.
Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en relevant säljerfarenhet, gärna inom B2B med ett intresse för e-handel, digitala tjänster eller event. Det avgörande för rollen är ditt driv, din passion och viljan att utveckla affären. Du har förmågan att skapa förtroende, har en positiv inställning och trivs i en varierande roll. Som person gillar du att tävla men ser alltid hur du tillsammans med kollegorna kan lösa utmaningar ihop. Det du inte redan kan lär vi dig.
Tycker du att du matchar följande påståenden har du god chans att lyckas:
● Du är självgående, proaktiv och initiativtagande
● Du har förmåga att strukturera och organisera ditt arbete
● Du har lätt att skapa förtroende och ta kontakt med kunder
● Du arbetar ansvarstagande och har god förståelse för säljprocessen
● Du sprider god energi, främjar gott samarbete och är tydlig i kommunikation
Placering & start
Tjänsten är placerad på kontoret i Helsingborg med möjligheter visst till distansarbete. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta niclas@ehandel.se
Vi tillsätter när vi hittar rätt person och uppmanar dig därför att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!
Om Ehandel
Ehandelse AB äger och driver Ehandel.se och Netthandel.no där båda är mötesplatser och nyhetssajter om e-handel och gör oss till Nordens största mötesplats, nyhetsforum och kunskapskälla om e-handel. Utöver den redaktionella verksamheten driver vi även event & annonsverksamhet, medlemstjänster och förmånliga ramavtal – allt i syfte att skapa bättre förutsättningar för de nordiska e-handlarna.