fbpx
2019-04-30 Karin Holmberg

När ska man satsa på en interimskonsult?

Interimskonsult är ett ord som är på mångas läppar för tillfället.
Men när ska man egentligen satsa på en interim lösning?
Vi frågade Peter Berg, rekryteringsansvarig på Team720.

Ibland har man ett behov av att stärka upp sin organisation. Kanske behöver man fokusera på säljet eller styra upp marknadsavdelningen. Men hur funkar det egentligen med en interimskonsult och när ska man välja det framför en anställning. Peter Berg, är rekryteringsansvarig på Team720 och har stor vana av att hjälpa till vid rekryteringar både när det gäller anställningar och när företag behöver hyra in en interimskonsult.

När ska man satsa på en interimskonsult?
– Om du under en kortare period behöver stärka upp er organisation eller om ni har anställningsstopp, men ändå behöver få in kompetens är interim en perfekt lösning.

Vad finns det för fördelar mot att göra en rekrytering och anställa?
– Det är framförallt bra om man kortsiktigt behöver specialistkompetens inom ett område som man inte ser ett långsiktigt behov inom. Det är också en bra lösning under tiden som man håller på med andra rekryteringar, detta för att inte tappa tempo i sin verksamhet!

Ta hjälp av en specialist
Om du har behov av digital spetskompetens så tveka inte att höra av dig till Team720.
Vi kan hjälpa er oavsett om du behöver stärka upp organisationen kortsiktigt eller om ni vill ha hjälp med rekrytering inför en anställning.
Här kan du vilka kompetenser som finns tillgängliga just nu!

Läs även

2020-06-02
Myten om den ”dyra” interimslösningen
Eftersom jag har möjl [...]
2020-06-01
Listan: Sex fördelar med en interimslösning
Att satsa på en interimslösning har blivit allt mer efter [...]
2020-05-18
Tre av våra digitala specialister som kan hjälpa dig behålla dina befintliga kunder och attrahera nya
Just nu är det viktigare än någonsin att arbeta med sin digitala marknadsföring för att behåll sina kunder och få in nya. Då gäller det att skapa innehåll som engagerar och konverterar, att utveckla arbetet med sökordsmarknadsföring, att kommunicera i rätt kanal [...]