I teamet jobbar du närmast övriga content managers för att vi ska hålla samman tonalitet men också arbetssätt och krav på vår hemsida. På företaget är vi positiva till att medarbetare tar egna initiativ och drivs av entreprenörskap. Därav kan självklart uppgifterna förändras, när du ser möjligheter förväntar vi oss att du också delar med dig av dina tankar och potentiell utveckling. Därför kan det hända att du får rycka in och stötta andra i teamet på samma sätt som andra kan rycka in och stötta dig. Vi delar med oss av vårt arbete så att alla är införstådda i vad som krävs och kan ersätta varandra vid behov.
Du har nära kontakt med företagets Media-avdelning och Leverantörer, håller en professionell nivå såväl externt som internt. Du ringar in uppdraget som är sålt till leverantör och lägger upp en plan baserat på vad leverantören vill lyfta, måltal och tekniska möjligheter som kommer att utvecklas framförallt under 2022. Innehållet kan variera från en landningssida med olika typer av innehåll till en enkel banner. Därefter skapar du innehållet och inväntar godkännande beroende av hur avtal med leverantör ser ut. Du publicerar sedan innehållet.
Under kampanjperioden håller du ett öga på hur innehållet presterar och agerar om det inte levererar på den tänkta nivån. Efter kampanjens slut följer du upp resultatet och levererar sammanställningen av resultat och analys till avdelningen Media alt direkt till leverantör beroende av hur avtalet ser ut. Till en början får du stöttning av vår digitala analytiker men på sikt ser vi att du blir självgående även i detta området.
Du prioriterar arbetet utifrån ett affärsperspektiv och känner dig säker på i vilken ordning du ska jobba med leverantörerna. Vid ev osäkerhet tar du upp detta med antingen kontakt på avdelningen Media eller PÄ i teamet content marketing.
Förutom enskilda möten som berör leverantörssamarbetet deltar du i möten enligt agila metoden som sprintplanering, incheckningar samt utvärdering och demo. Du kommer också vara delaktig i möten som berör kompetensgruppen med övriga content managers samt forum som makommöten och liknande.
Kompetens och erfarenhet
Vi tror att du…
- Har en relevant utbildning eller ett/något år arbetserfarenhet av liknande tjänst
- Kan ta fram en enklare SEO-analyser
- Vill skapa och utveckla genom att ta fram idéer och kreativ kommunikation i form av bild och text inom olika kanaler
- Håller koll på trender och förstår våra målgrupper och intressenter
- Gärna vill bidra till den hela kreativa processen från idéer till leverans
- Har goda kunskaper i Photoshop och Microsoft Office
Egenskaper
- Stort driv och engagemang
- God samarbetsförmåga, starkt kommunikativ och stort intresse för människor
- Noggrannhet och ansvarskänsla
Om uppdraget
Startdatum: Snarast
Slutdatum: 2022-12-31
Omfattning: 100%
Ort: Solna/distans
Ansök senast: 2022-01-25
Ansökan: Du som är intresserad av uppdraget mailar omgående din LinkedIn-profil samt en kortare sammanfattning varför du söker rollen. Skicka till bjorn.lorentzi@team720.se så kontaktar han dig. Har du frågor om uppdraget ringer du Björn på 0733-441330.