Som Global Digital Community Specialist får du ansvar att stärka företagets community. Du kommer att spela en central roll i utformningen och genomförandet av deras globala communitystrategi i nära samarbete med Community Team och marknadsavdelningen.
Vi letar efter en konsult som är tillgänglig omgående och kan arbeta från deras kontor i Stockholm fyra dagar i veckan med ett långsiktigt uppdrag på heltid.
Om rollen
• Vara representant för företagets community, vägleda kring behov och strategier för att skapa varaktiga relationer
• Bidra till att optimera och utnyttja viktiga händelser i communityn, butik och online för att driva tillväxt, medvetenhet och engagemang
• Äga den digitala communitystrategin och dess utveckling
• Schemaläggning och publicering av innehåll enligt planering
• Stärka band och målsättningar mellan kundtjänst och inhouseteam
• Hålla dig uppdaterad om trender inom natur, utomhusliv och sociala medier
• Daglig interaktion med community på våra egna kanaler och plattformar (t.ex. Instagram, Facebook, YouTube och LinkedIn)
• Ge vägledning, stöd och utbildning för lokala marknader som hanterar sociala kanaler
• Använda verktyg för att övervaka det sociala medielandskapet och kommunikation i egna och externa kanaler
• Samarbeta med intressenter som Global Social Media Manager, Kundtjänstteam, Evenemangschefer, Community Managers, E-com-team för att strategiskt förstärka digital kommunikation
• Äga, skapa och utveckla FAQ för extern kommunikation
• Identifiera och kurera lokalt användargenererat innehåll att lyfta fram i globala kanaler
• Vara ett stöd i partnerskapssamarbeten
Om dig
Du är en erfaren Digital Community Manager eller Social Media Specialist med praktisk kunskap och passion för att hantera communities. Du vet hur du balanserar marknadsförings- och utvecklingsmål och är inte rädd för att delta i samtal, inte minst med fokus på natur och utomhusliv.
Du besitter följande egenskaper och förmågor:
• Minst tre års erfarenhet av digital kommunikation varav minst ett års arbete som Digital Community Management eller med sociala medier för stora konton
• En djup förståelse och passion för natur och utomhusliv
• Flytande i skrift och tal på svenska och engelska
Uppdragslängd och arbetsplats
Uppdraget startar den 8 januari och löper tills vidare. Du kommer i stor utsträckning arbeta på deras kontor i centrala Stockholm.
Ansökan
Är du eller någon du känner intresserad av uppdraget? Kontakta då Magnus omgående för ytterligare information på 0702-687420, eller skicka länk till din Linkedinprofil till magnus.wallen@team720.se.