fbpx
Söka jobb
2024-12-28 Björn Lorentzi

Marknadsansvarig till medie- och distributionsföretag i spännande förändring

På Svensk Direktreklam befinner vi oss på en spännande förändringsresa med målsättning att bli ett företag i världsklass för våra kunder och medarbetare!
Vi söker en engagerad och erfaren marknadsansvarig till vårt team på Svensk Direktreklam, som vill vara med och forma framtiden för ett väletablerat företag inom medieindustrin.
Du kommer att spela en central roll i att driva och utveckla vår marknadsföring.
Du kommer att spela en central roll i att driva och utveckla vår marknadsföring.

Nu närmar sig en spännande tid av utveckling, förändring och tillväxt för oss och våra kunder. Du kommer att spela en central roll i att driva och utveckla vår marknadsföring. Tillsammans med företagets medarbetare och chefer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

Som marknadsansvarig driver och utvecklar du vår marknadsföring för att stärka vårt varumärke och öka efterfrågan på våra tjänster inom direktreklam. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt säljteam för att säkerställa att marknadsföringsinsatserna stöder våra affärsmål. Rollen innebär även att utveckla SDR:s varumärke och hjälpa HR med rekryteringsmarknadsföring. Och du har ansvaret för vårt gemensamma grafiska uttryck i samtliga kanaler.

Din vardag är fylld med en rad spännande arbetsuppgifter. Allt från att ta skapa effektiva kampanjer, innehåll på våra digitala plattformar, producera vår kundtidning, ta fram presentationer och annat säljmaterial åt vår säljorganisation, stötta vår HR-chef vid rekryteringskampanjer, till att genomföra aktiviteter i digitala och fysiska kanaler. Till din hjälp finns duktiga kollegor och konsulter inom analys, copy, formgivning. Du tillhör vår kommersiella avdelning och kommer att ha en egen budget.

Kvalifikationer och erfarenheter

  • Du är en driven och engagerad marknadsansvarig som är jordnära i din arbetsroll.
  • Minst 5 års erfarenhet av digital och fysisk marknadsföring på marknadsavdelning eller byrå.
  • Erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med marknadsföring. Erfarenhet från retail är meriterande, men inget krav.
  • Du har goda kunskaper inom sociala medier och innehållsproduktion och hanterar basverktygen i Adobe-familjen.
  • Du behärskar det svenska språket flytande och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper

  • Kreativ: Du är en kreativ person med ett starkt driv och en strukturerad projektledare som får saker att hända
  • Proaktiv och ansvarsfull: Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar proaktivt för att driva projekt framåt.
  • Kommunikativ och förtroendeingivande: Du är utåtriktad och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och relationer med både kollegor och ledning.
  • Empatisk och samarbetsinriktad: Du är relationsskapande och har lätt för att samarbeta med medarbetare på alla nivåer inom företaget.
  • Lösningsorienterad: Du har ett helhetsperspektiv och är skicklig på att hitta lösningar som är gynnsamma för både företaget och dina kollegor runt om i vårt långa land.
  • Egen drivkraft och struktur: Förmåga att hantera en dynamisk och mångsidig vardag med fokus på detaljer och leverans.

Förmåner och fördelar

  • Flextid och möjlighet att arbeta på distans vid behov.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Tjänstepension enligt kollektivavtal.
  • Möjlighet till kompetensutveckling och deltagande i externa utbildningar och nätverk.
  • En inkluderande och familjär arbetsmiljö med möjlighet att påverka och forma företagets framtid.

Ansökan

Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan här och ange ”Marknadsansvarig” Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta magnus.wallen@720gruppen.se, 0702-68 74 20. Vi intervjuar löpande och tillsätter så fort vi hittar vår nya marknadsansvarig, så vänta inte för länge.

Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!

 

Om oss

Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 34 lokalkontor runt om i Sverige. 7000 deltidsanställda utdelare gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare.

Företaget har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Företaget arbetar i hela värdekedjan kring direktreklam: från kampanjmål, målgruppsurval, idé, utformning, tryck och distribution av reklamtrycksaker till uppföljning och mätning av reklamens effekter. Direktreklam är ett av Sveriges starkaste medier med ett genomsnittligt observationsvärde på 46 procent.

Svensk Direktreklam är postoperatör och hanterar oadresserad reklam. Svensk Direktreklam är miljöcertifierad enligt ISO 14001 och omsätter cirka 500 Mkr. Sedan 1 januari 2024 ägs Svensk Direktreklam av North Media.

Läs mer om oss och våra ägare

https://sdr.se/
https://www.northmedia.dk/

Exempel:
https://sdr.se/showroom/intersport/


Verifierad av MonsterInsights