Webbanalytiker LRF Media
Om tjänsten
• Du bygger vidare på redan satta strukturer kring datainsamling från LRF Medias olika sajter.
• I rollen ingår primärt att arbeta med utvecklingen av befintliga tjänster inom löpande verksamhet, delta som projektmedlem i projekt och i vissa fall bidra med din expertkunskap i mer framåtblickande frågor
• I rollen som webbanalytiker arbetar du nära organisationens produktägare och utvecklingsteam och får löpande både ta beslut och hjälpa till med beslutsunderlag i frågor som dyker upp.
• Du kommer tillhöra Affärsutvecklingsavdelningen på LRF Media, som jobbar mot många delar av LRF Medias verksamhet
• LRF Media har ett starkt utvecklingsteam som du kommer jobba tillsammans med för att lösa mer tekniska spårningsfrågor med t.ex. JavaScript.
Din bakgrund
• Mycket god kompetens inom: Google Analytics, Google Tag Manager
• Meriterande: Google Data Studio, Google Optimize (eller annat A/B-testverktyg), Excel/Google Sheets, Digital marknadsföring, Marketing Automation-plattformar, agilt arbetssätt
• Meriterande med erfarenhet från mediabranschen och/eller e-handel samt erfarenhet från samarbete med produktägare och arbete i projektform.
• Du behöver vara intresserad av problemlösning och vara kommunikativ
• Som person är du självständig, proaktiv och samarbetar effektivt i såväl mindre grupp som tvärfunktionell och kan hantera att arbeta med flera projekt parallellt
Ansökan
Maila omgående cv eller Linkedin-profil till bjorn.lorentzi@media720.se, eller ring Björn på 0733-44 13 30 för ytterligare information.