fbpx
Tillsatt
2021-11-28 Magnus Wallén

Agil produktägare - Digital Sales

Handelsbanken är mitt i en spännande förändringsresa och söker en agil produktägare för avdelningen Digital Sales, som består av två content team och ett konvertering och optimeringsteam inom digital banking. Vi söker en konsult med ett genuint intresse för att leda arbetet med att skapa starka digitala kundupplevelser och maximera digital konvertering.

Om rollen
Fokus ligger på att planera och prioritera arbetet med att bearbeta och skapa värde för våra kunder. Du ansvarar för våra agila backloggs och prioritering av initiativ bl.a. genom dialog med verksamheten och utvecklingstågen

Våra content- och insiktsteam är under uppbyggnad och har nyligen infört ett agilt arbetssätt. Målet är att fortsätta utveckla och förbättra samarbetsformer, metodik och arbetssätt framåt samtidigt som vi kontinuerligt förbättrar våra prioriterade kundresor, ökar den digitala försäljningen och skapar mervärde för nya och befintliga kunder.

Du kommer att trivas hos oss om du gillar att driva förändring, arbeta datadrivet och alltid sätta kunden i centrum.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda arbetet med vår kundbearbetningsplan; planera, skapa och säkerställa att prioriterade aktiviteter sedan ligger i rätt backlogg
• Ansvarig för vår agila backlogg och prioritering av initiativ; dvs teamet, funneln & arbetssätt
• Ansvarig för ”Feature-Funneln” och dialog med organisationen
• Föra en aktiv dialog med kollegor i verksamheten och utvecklingstågen.
• Stötta transformationsresan mot ett insikts- och datadrivet, proaktivt, arbetssätt.
• Leda och utveckla det agila arbetssättet (SAFe).
• Ansvara för arbetsprocessen inkl. värdeströmmen och prioriteringsmodellen.
• God förståelse för användarupplevelse och försäljning
• Leda arbetet med att analysera och prioritera initiativ.
• Definiera och följa upp arbetssprocess, målsättningar och KPIer (metricsansvarig).
• Bedöma affärs- och verksamhetsnytta samt kund- och användarvärden.
• Tillsammans med Business owner ansvara för övergripande prioritering.
• Sammankallande för rutinmässiga möten.
• Säkerställa teamens gemensamma rutiner, ramverk.
• Återkoppla och återrapportera insikter och rapporter.
• Dialog med personer runt om i banken för att prioritera rätt och skapa mesta möjliga kundnytta och försäljning

Kompetenskrav
• 3-5 års erfarenhet av att leda lojaliserande och värdemaximerande CRM-aktiviteter
• Vana av att utveckla kunder utifrån ett relationsmarknadsföringsperspektiv
• En stark projektledarbakgrund
• Ett strukturerat arbetssätt med bra presentationskunskaper
• God kunskap om agilt arbetssätt och erfarenhet av backloggansvar; erfarenhet av agilt arbete i marknadsorganisation är meriterande
• God förståelse för digital marknadsföring i egna och köpta kanaler
• Erfarenhet av att jobba kundcentrerat utifrån insikter
• Erfarenhet av att driva förändring mot ett datadrivet och kundcentrerat arbetssätt
• God kompetens inom webbanalys och försäljningsdata
• Kunskap inom Google Analytics är meriterande

Anställningsform och uppdragslängd: Konsultuppdrag på heltid via Team720. Tillträde den 13 december 2021 och uppdraget löper till 30 september 2022.

Ort/placering: I Stockholm på huvudkontor, delvis på distans.

Ansökan: Är du intresserad av uppdraget maila snarast din LinkedIn-profil (alt. konsultprofil) samt en kortare sammanfattning varför du söker rollen. Skicka till bjorn.lorentzi@team720.se så kontaktar han dig. Har du frågor om uppdraget ringer du Björn på 0733-441330.


Verifierad av MonsterInsights