Om uppdraget
Handelsbanken Digital Banking är en relativt nybildad enhet, vars uppgift är att skapa fantastiska kundupplevelser för Handelsbankens kunder i bankens digitala mötesplatser. Inom enheten finns gruppen Analys och Insikter, som stöttar den digitala försäljningen och den utveckling som behövs för att skapa digitala kundmöten. I gruppen finns digitala analytiker samt kundinsiktsanalytiker.
Vi söker nu en konsult till handelsbankens datadrivna kampanjhantering och digitala kundbearbetning. En konsult med kompetens och erfarenhet från området och som kan hjälpa banken att sätta en bra struktur och nå nästa nivå. Just nu pågår arbete med att identifiera förmågor och verktyg på kort som lång sikt för att kunna möta Handelsbankens kunders önskan om en proaktiv digital bearbetning. Arbetet är i en uppstartsfas. Som konsult kommer du ha fokus på att implementera mål och uppföljning, sätta kampanjstrukturer, kravställa data och ta fram målgrupper för bankens kampanjer. Arbetet sker tvärfunktionellt tillsammans med den digitala försäljningsenheten, controllers och data scientists.
Uppdraget är placerat i Stockholm. Distansarbete förekommer efter överenskommelse
Kompetenskrav
- Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet från liknande uppdrag.
- Eftergymnasial utbildning inom tex marknadsföring, CRM.
- Kunskap från kampanjstruktur, A/B-test och marketing automation, tex Apsis.
- Erfarenhet från kampanjuppföljning med hjälp av tex Google Analytics och för social media.
- God förståelse kring ett strukturerat datakvalitetsarbete.
Som person är du strukturerade och kommunikativ, då nytt arbetssätt ska etableras. Du är en relationsbyggare som gillar att samarbeta med andra.
Startdatum: 2022-03-02
Slutdatum: 2022-09-01, med stor möjlighet till förlängning.
Ansökan
Du som är intresserad av uppdraget mailar omgående din LinkedIn-profil samt en kortare sammanfattning varför du söker rollen. Skicka till bjorn.lorentzi@team720.se så kontaktar han dig. Har du frågor om uppdraget ringer du Björn på 0733-441330.