fbpx
2021-06-11 Magnus Wallén

Tre tjänstedesigners till större bankkund

Vi söker tjänstedesigners som ska stötta pensions-, spar- och företagsaffären i att kanalöverskridande paketera, hålla ihop och utveckla respektive produkt- och tjänsteerbjudande. Man kommer arbeta tillsammans med stakeholders (Epic Owner, Product Managers), affärsutvecklare och utvecklingsteam i att utforska kund- och affärsbehov för att säkerställa produkt- och tjänsteerbjudandet möter de behov som finns.

 

Arbetet handlar om att stötta respektive område att kanalöverskridande paketera, hålla ihop och utveckla sitt produkt- och tjänsteerbjudande. Man kommer arbeta tillsammans med stakeholders (Epic Owner, Product Managers), affärsutvecklare och utvecklingsteam i att utforska kund- och affärsbehov för att säkerställa produkt- och tjänsteerbjudandet möter de behov som finns. I rollen kommer man både arbeta operativt med produkt- och tjänsteerbjudande men också med att coacha stakeholders (Epic Owner, Product Managers), affärsutvecklare och utvecklingsteam i hur man arbetar kundcentrerat och med tjänstedesign i en lean-agil miljö.

Syftet är att stötta och att kanalöverskridande paketera, hålla ihop och utveckla ett av dessa produkt- och tjänsteerbjudanden.

Arbetsuppgifter
– Tillsammans med affären omvandla affärsinsikter till affärsbehov, affärsmål och strategier.
– Tillsammans med affären konkretisera och visualisera målbilder för våra tjänster.
– Ta fram kanalöverskridande lösningar och tjänsteerbjudanden inom produktområdet.
– Förvandla kund- och affärsinsikter till affärsmöjligheter.
– Bidra i prioritering för olika insatser och stöttar i att förverkliga och realisera tjänster.
– Ta fram koncept visualiserade i form av skisser eller prototyper.
– Genomföra och kommunicera både kvantitativa och kvalitativa insiktsarbeten
– Bidra till att fortsätta bygga upp ett strukturerat arbetssätt kring tjänstedesign i organisationen.
– Utbilda organisationen för att sprida designkompetens inom banken.

Kompetenskrav
– Har minst 7-10 års erfarenhet av att arbeta med tjänstedesign.
– Har erfarenhet av att leda och driva strategiskt designarbete som går över team, avdelningar, produktområden och kanaler.
– Är en trygg facilitator med med fokus på målet.
– Är metodstark och har förståelse för hela designprocessen, från att identifiera problem som ska lösas till att lansera en tjänst.
– Är stark på både muntlig och visuell kommunikation.
– Kan identifiera pain points och affärsmöjligheter över hela kundresan och har förmågan att omforma dessa till tydliga förbättringar och lösningar.
– Kan arbeta med lösningar på både kort och lång sikt.
– Har en god förmåga att prioritera effekter och se vilka insatser som kan ge högst värde.
– Kan konkretisera och visualisera affärs- och kundinsikter.
– Kan peka på viktiga vägval, områden och tydliga nästa steg.
– Kunskap om bank, pension och/eller finansiella tjänster är meriterande.

Anställningsform och uppdragslängd: Konsultuppdrag på heltid via Team720. Tillträde den 16 augusti  och uppdraget löper till 1 juni 2022.

Ort/placering: I Stockholm kundens huvudkontor, delvis på distans.

Ansökan: Du som är intresserad av uppdraget mailar omgående din LinkedIn-profil samt en kortare sammanfattning varför du söker rollen. Skicka till bjorn.lorentzi@team720.se så kontaktar han dig. Har du frågor om uppdraget ringer du Björn på 0733-441330.